EFOP-3.5.1-16-2017-00011 - MATE pályázatok
EFOP-3.5.1-16-2017-00011
EFOP-3.5.1-16-2017-00011
Duális és gyakorlatorientált képzések fejlesztése az Eszterházy Károly Egyetemen és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemen
A projekt azonosító száma:
EFOP-3.5.1-16-2017-00011
Kedvezményezett neve
(Konzorcium vezető) :
Eszterházy Károly Katolikus Egyetem
Konzorciumi tagok:
Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem
A projekt címe:
Duális és gyakorlatorientált képzések fejlesztése az Eszterházy Károly Egyetemen és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemen
Fejlesztés tárgya, célja:
A hazai felsőoktatásra jelenleg jellemző, bár ebben előremutató változásokra való kezdeményező törekvések már elindultak, hogy főként az elméleti képzések kapnak nagyobb hangsúlyt az oktatásban. Ennek oka, hogy tantárgyak, tantervek nem a kellő mértékben illeszkednek a külső gazdasági szereplők elvárásaihoz, amely abból is adódik, hogy a külső gazdasági szakemberek kevéssé kerülnek bevonásra felsőoktatásba, így az általuk támasztott igények és elvárások nem tudnak érvényt szerezni az oktatásban. Felsőfokú duális képzések ezt a célt hivatottak szolgálni együttműködő partnervállalatok és egyéb szervezetek bevonásával, melyek a hallgatók számára gyakorlati képzőhelyet biztosítanak, s ezáltal közelebb kerülnek a vállalatok az oktatáshoz.
A szerződött támogatási összeg:
371 495 455 Ft
A támogatás mértéke:
100%
MATE támogatási összeg:
29 330 000 Ft
MATE támogatás mértéke:
100%
A projekt kezdete:
2017. 05. 01.
A projekt befejezési dátuma:
2021. 09. 30.
A projekt tartalmának bemutatása:
1. Gazdasági szervezetekkel történő kapcsolatok kiépítése, fejlesztése tevékenység keretében a partnerek gyakorlati szakembereinek, szakértőinek meghívása a tanintézménybe vagy meglátogatásuk telephelyükön abból a célból, hogy megismerkedjenek a duális képzési formával és az egyetemen indított és indítandó duális szakokkal.
2. Duális képzési forma bevezetése 8 alapszakon.
3. A gyakorlatorientált oktatást támogató taneszközök, elektronikus tananyagok kidolgozása 8 szakon.
4. A gyakorlati készségeknek a képzési és kimeneti követelményhez igazodó értékelési és mérési rendszerének kidolgozása.
5. A munkaerő-piacon elvárt készségek fejlesztésének beemelése az oktatásba.
5.1.A munkaerő-piaci elvárások feltérképezése. 5.2. A hallgatók által elvégzendő feladatok, megoldandó szituációk elkészítése.
5.3. Kifejezetten az üzleti szféra igényeire épített gazdaságinformatikai oktatóterem (kabinet) kialakítása. 5.4. A program keretében a cégek felől érkező igényeknek megfelelően a kívánt készségek fejlesztése. A duális képzések tantervi hálóinak és tanegységeiknek az új képzési és kimeneti követelményekhez (KKK-hoz) való igazítása. A 2017 szeptemberétől érvényes új képzési és kimeneti követelmények (KKK-k) alapján, a duális szakokon a szakképzettség megszerzésével szerezhető tudás követelményeinek – a tudás, a képesség, attitűd, illetve az autonómia és felelősség jellemzőinek – kidolgozása. Vállalkozói kompetencia-fejlesztés: Kompetenciatérkép. Az egyes szakok Gyakorlati Képzési Programja meghatározza a szakspecifikus kompetenciákat, ehhez elkészítjük az adott duális szakok kompetenciatérképét.
6. Külső gyakorlati szakemberek bevonása az oktatásba és képzésbe.
7. Képzők képzése programok lebonyolítása: a duális képzésben résztvevő vállalati szakemberek és egyetemi oktatók számára szervezett stratégiafejlesztő műhelysorozat.
8. Pedagógiai kompetenciák fejlesztése a duális vállalati partnerek szakemberei és az egyetem oktatói számára. A duális vállalati partnerek szakemberei számára módszertani továbbképzések, melyek kapcsolódnak a pedagógiai tervezéshez és értékeléshez, továbbá erősítik az intézményi curriculumhoz való kapcsolódásokat.
9. A felsőoktatási képzésből lemorzsolódott személyek az oktatásba történő visszaintegrálását segítő képzési programok kidolgozása, felzárkóztató kurzus szervetése hallgatóknak. 9.1. Érettségi felkészítő kurzus szervetése. A kurzus célja, a jobb érettségi eredmények elérése, mellyel a felsőoktatásba történő bejutási esélyek is javulnak. A kurzus megvalósítása matematika, idegen nyelv, informatika, közgazdaságtudomány területén kínáljuk, az érettségi félévében heti rendszerességgel.
10. A duális képzéshez kapcsolódó szakmai programok, rendezvények szervezése. 10.1. Tematikus nyílt nap. A projekt keretében tervezzük célzottan a középiskolai tanulók számára a már jelenleg is működő pályaválasztási felkészítő és pályaorientációs szolgáltatások térségi szintű biztosítását. 10.2. Duális információs nap. Olyan intézményi szakmai tematikus programok megszervezését, amelyek a már az intézményben felsőoktatási szakképzésben tanuló hallgatókat célozzák meg, és az ő duális képzésbe való irányításukat célozzák. 10.3. Középiskolai tanulmányi versenyek szervezése. Szakmai tanulmányi versenyt szervezünk a középiskolás diákok számára azzal a céllal, hogy ráirányítsuk a figyelmet a gazdasági ismeretek fontosságára és hasznosságára, illetve motiváljuk a diákokat a pályaválasztás során a Gazdálkodási és menedzsment szak irányába. 10.4. Gyár- és üzemlátogatások szervezése. Olyan cégek, gyárak, üzemek meglátogatása a duális és a gyakorlatorientált képzésben résztvevő hallgatókkal (és a érettségei felkészítő kurzusra járó középiskolás diákokkal), akik duális partnereink, vagy akik a képzéseinkkel érintett tevékenységet folytatnak.
11. Duális Képzési Központ felállítása. A duális képzések adminisztrációját, a duális partnerekkel és a hallgatókkal való kapcsolattartást segítő duális koordinációs központ (DKK) felállítása.
12. Az európai uniós támogatás segítségével: a kedvezményezett térségből érkező, vagy HH fiatalok ösztöndíjrendszerű, illetve utazási költségtámogatása az erre a célra megalkotott keretrendszer, szabályzat alapján.